Johannaalmqvist

Oh, I'm tired..

Publicerad 2013-02-28 20:46:35 i Vardag,

Sitter just nu i min säng med datorn i knät, och inser att om jag skulle lagt mig på kudden och stängt av här, så hade jag somnat på fläcken - trots att klockan bara är typ halvnio.
DÅ betyder det att man är riktigt trött! Men vart igång och ridit, och tränat och sånt, så det är väl inte så konstigt egentligen antar jag.
 
Red ut på Isidor idag, tillsammans med Therese och Mondeo. Var lite skeptiskt till det först, men det gick faktiskt väldigt bra förutom att Therese höll på att dö, det första hon gjorde genom att vara nära att flyga in i ett träd haha! Men hon satt kvar på något underligt sätt och resten av turen gick väldigt bra. Isidor lunkade som en ridskoleponny och satt typ fast med hovarna i marken, medan Mondeo brallade på som vanligt och tyckte det var super-roligt! Vi red lite på ängen först, skrittade och travade lite försiktigt. Var ganska hårt och gropigt, så vi vågade inte galoppera där.
Klättrade sen litegrann och red lite i skogen, fram och tillbaka upp för en backe och så. Bra träning för Isidor som behöver jobba lite mer muskler! Avslutade sen med att trava och galoppera på en grusväg, och Mondeo levde livet, medan Isidor knappt orkade gå framåt, haha. Men det var mysigt att rida ut, solen sken och det var lite vårfeeling på det idag också! Skönt för hästarna med att slippa traggla i ridhuset. Kanske till och med kan utsätta mig för den faran att rida ut med Therese flera gånger ;)
 
Sen så gick jag hem ifrån stallet och när jag ändå var i skogen, så tog jag en springrunda. Hade först tänkt gå hem och ta på joggingskor, innan jag stack ut, men visste att det skulle hinna bli mörkt och att jag skulle ångra mig när jag väl kom hem, så körde på med stallskorna och det gick väl det med! Blev bara typ 20 minuter, för jag såg typ ingenting där jag sprang och jag var rädd att springa fel och sånt.
Men har iallafall rört litegrann på fläsket och när jag kom hem så körde jag en sväng på roddmaskinen, för att verkligen suga musten ur musklerna! 
 
Känns i kroppen, men det är skönt. "No pain, no gain". Ska nu ta och krypa ner i sängen, och fortsätta läsa den grymma boken som jag håller på med, för att sen sova och vakna upp till veckans bästa dag - FREDAG!!
 
 
Kom även på en grej idag ju som jag helt har glömt av (asså framtills jag kom på det då, HAHA, nej jag orkar inte) - idag den 28:e februari så är det ju ZORROS FÖDELSEDAG! Två år fyller han och det hade jag + resten av familjen glömt av typ. Trodde det var imon, men då är det ju mars. Åh, galet - det är redan mars imon. Och mars är ju typ vår.. "Mars, april har knopp i håret.." - ni vet den där månadssången som man sjung när man var liten.
 
Men nu var det ju inte det jag skrev om, utan jag skrev faktiskt om Zorros födelsedag. Har kommit på att jag är rätt bra på att byta samtalsämne? Haha, oj nu gjorde jag det igen.
Det jag ville komma fram till är - STORT FUCKING GRATTIS ZORRO! Tycker alla kan skicka en grattishälsning till min lilla baby.
 
/Johanna

Kommentarer

Postat av: dinhooommieeesomsaknardignågotenormt,måsteträffassnarthomieblevväldigtlångtnamnmendetfårduståutmed

Publicerad 2013-02-28 21:15:01

GRATTIS ZORROOOOOBOORRRRO :D

Svar: Haha, han tackar och säger att han saknar dig, vilket jag med gör <3
None None

Postat av: Angie

Publicerad 2013-02-28 21:52:00

Bilden är söt och stort grattis till Zorro! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kul att ni hittat hit! Jag som driver bloggen heter Johanna Almqvist och är 15 år. Min passion i livet är hästar och just nu rider jag min c-ponny Sörbys Torina *1999. Torina har gått upp till MSV:A hoppning och har bl.a vunnit 4-årschampionatet. I min blogg får ni följa min vardag, träningar och tävlingar, med- och motgångar, åsikter och en massa annat! Kontakta mig? - [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela