Johannaalmqvist

Bullshit, please die out

Publicerad 2013-03-23 14:26:00 i Tankar och Åsikter,

- Ett deepshit ifrån min gamla blogg, igen -

 

Jag fattar inte vad grejen med att snacka skit är. Är det för att visa sig bättre än någon? Är det för att förstöra någons liv? Är det för att sänka någon annan och höja sig själv?
Fast vänta lite.. Backa litegrann.. Höja sig själv? Hur kan man höja sig själv genom att trycka ner någon annan? Vad vinner man på det. Blir man populär för att man snackar skit?
Haha, knappast va! Det är som att skjuta ett skott på ett minfält, det skadar ja absolut - men skiten kommer alltid tillbaka till dig. What goes around, comes around. 

 

Jag vet att mycket inlägg handlar om detta skitsnack alltså, men det är för att jag är så trött på det. Jag VET många som snackar skit. Många som snackar skit om mig. Och många som snackar skit om vänner till mig.
Och jag får panik när det händer.. Vet inte vad jag ska säga, kan inte säga något. Jag är så himla rädd att såra någon, genom att säga att någon/några har snackat skit om den.
Fast det är ju inte jag som har gjort något, men jag är rädd att dom ska tolka det så. Fast det är ju också problemet, om ingen säger ifrån så fortsätter det ju.
OND CIRKEL!

 

Folk ska alltid spekulera så mycket och hålla koll på andras business, istället för sina egna. Dom ser inte sina egna brister utan dom försöka dölja det genom att trycka ner andra.
Men vad hjälper det? Wow, du har fått ner någon. Grattis! Du har pajat någons liv. Hippi hurray, du har tonat ner någon som faktiskt vill göra något med sitt liv, istället för att göra något med ditt eget liv.

 

Fast... vad hjälper det dig? Ingen, jag upprepar INGEN ger dig status för att du har lyckats trycka ner någon annan. Så då har du förstört någons liv, men tjänar inget på det. Okej, du kanske fick en läsare till din blogg/en ny vän på facebook. Men mer då? 

 

Sen vet jag många som börjat förstå att det är dåligt att snacka skit och sprida elaka saker om folk - men så fort det kommer till någon som är "känd" så är det helt plötsligt okej att snacka skit om andra.. Jag kan absolut inte säga att jag är bättre, minns när jag var liten och använde bdb/dw och la ut en bild på Tokio Hotel (vet inte ens hur dom stavas..) med en text "95% av alla ungdomar skulle få panik om killarna ifrån Tokio Hotel skulle stå på ett tak och hoppa. Kopiera detta om du skulle vart en av dom 5% som skulle ta med dig godis, en stol och ropa: "hoppa".."
Något sånt.. Kan ärligt talat säga att jag skäms över mig själv. Vad har dom gjort mot mig liksom? Sen att jag inte gillar deras musik - det ger väl inte mig rätten att trycka ner dom? Även fast dom är "stora kändisar" och troligtvis aldrig skulle se det ändå, så är det otroligt fel av mig att trycka ner någon. Känd, som inte känd.

 

Det spelar ingen roll vem man är eller vad man har gjort - alla är lika mycket värda! Oavsett om man heter Justin Bieber eller Anna Andersson. Du har ingen rätt till att trycka ner någon eller snacka skit om någon.
Man behöver inte gilla alla, absolut inte, men då kan man hålla det för sig själv istället. Alla är människor, ingen är gjord av sten. Det är så fort man börjar se saker ur andra perspektiv, som man kan växa själv. Ingen är felfri, alla gör misstag - men ett bevis på att man har ändrats sig och är värd en andra chans, är att rätta till dom.

 

“I'm not perfect. I make mistakes and I hurt people, but when I say sorry, I mean it." 

 

 
/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kul att ni hittat hit! Jag som driver bloggen heter Johanna Almqvist och är 15 år. Min passion i livet är hästar och just nu rider jag min c-ponny Sörbys Torina *1999. Torina har gått upp till MSV:A hoppning och har bl.a vunnit 4-årschampionatet. I min blogg får ni följa min vardag, träningar och tävlingar, med- och motgångar, åsikter och en massa annat! Kontakta mig? - [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela