Johannaalmqvist

Gårdagens tävling:

Publicerad 2013-03-22 20:56:02 i Tävlingar,

Bilder ifrån igår (framridningen och framhoppningen). Erkänn hon var söt i nya mössan + schabraket?
 
 
Var ju igår iväg och tävlade på troya igen, och om jag tyckte att förra veckan var kaos, så var det INGENTING mot igår..
Vi kom dit strax innan fem och gick banan i lugn och ro. Kikade lite och la fram en bra plan innan hur jag skulle rida. Lastade ur och började göra iordning - startade först och sist i 50 cm, så hade inte jättemycket tid att fixa, men tillräckligt mycket för att slippa stressa.
 
Red fram henne en stund och hon var pigg och fin. Hann dock bara skritta och trava fram ordentligt (skulleprecis börja galoppera) innan jag skulle in på banan.
Men var lugn ändå, klappade henne innan vi gick in och sa "nu kör vi". Gick runt och kikade lite på alla hinder, och hon kändes MYCKET lugnare mot förra veckan, kollade inte lika mycket på läktaren och var inte jättestressad. Man fick hoppa fram inne på två hinder, innan man startade, så gjorde det och hon hoppade super.
 
Började sen hoppa och hon hoppade verkligen jättebra. Hon kändes lite irriterad efter hindrerna och gjorde små fula "bocksprång", jättesmå men hon hoppade så det var bara att rycka på axlarna åt. 
Travade mot alla hinder, dels för att hon fortfarande är ganska svag i galoppen och dels för att jag skulle kunna rama in henne. Men hoppade ettan, tvåan, trean och allt framtill hinder åtta och då skulle hon inte vara med längre.. Sista hindret och hon ba "nej, nu är jag färdig" och vägrade verkligen lyssna. Hon var inte ett dugg rädd, utan det var bara sån irriterande sto-grej..
 
Fick verkligen inte fram henne och sen precis framför hindret så stannade hon. Vägrade göra någonting, utan ställde sig bara på tvären och skulle inte gå över. Försökte bocka av mig och sparka funktionärerna, och jag vet inte vad hon sysslade med.
Dom plockade ner hindret mer och mer, och tillslut var det bara ett kryss - tror ni att hon skulle över det? NEJ!! Hon stannade på det med.. Dom la det som bommar och inte ens det skulle hon över. Hon hade där och då bestämt sig för att hon inte skulle vara med. Tillslut fick en funktionär i princip dra henne över bommarna och då hade hon väl inte något val, men annars hade jag kunnat stå där nästan resten av kvällen för hon skulle inte över. Ibland undrar man ju varför mamma köpte ett sto.. Dom är så tjuriga (dom flesta) och så egensinniga och gör alltid som dom själva vill - som Tuttan gjorde i den klassen. Hon hade mycket väl kunnat hoppa det, för hon var inte ett dugg rädd utan det var bara en fix idé att hon inte skulle. Hinder ett-sju hoppade hon utan problem, men sen skulle hon inte alls mer. Åh, ston asså..
 
Sen inför andra klassen så valde jag att ta av sporrarna och sen även mössan, fall om att det var därför hon inte ville hoppa, för att det var irriterande eller nåt. Men det kan jag säga att det var det inte.. När jag gick in på banan igen, så skulle hon inte hoppa någonting alls. Stannade hur många gånger som helst på ettan (dom fick tillslut plocka ner det hindret med), sen hoppade hon tvåan, stannade tio gånger på trean så dom plockade ner det och fyran, och då hoppade hon det, femman, sexan och sjuan och åttan skulle hon inte hoppa så det fick dom plocka ner igen.
Var arg som ett bi när jag gick ut - hon hade kunnat hoppa, det var bara det att hon inte ville. Lilla monsterhäst! Men tror att hon börjar brunsta igen (den hästen brunstar oftare än jag har period, helt seriöst!) och att det var därför hon betedde sig så konstigt.
 
Men lastade på Tuttan sen och väntade på att alla skulle hoppa färdigt, av oss som kom ifrån cypress och så träffade jag min bästie Ebba, som jag inte sett på tre månader typ, så vi snackade en massa och sånt. I början lite spänt, eftersom vi som sagt inte träffats på länge, men sen var det som vanligt och vi snackade på!
Så hela gänget satt inne i cafeterian och sen när alla hade hoppat färdigt av oss, och vi skulle åka hem så startade inte lastbilen..
Blev kvar där i två och en halv timme extra bara för det - så himla segt. Positivt var ju att jag kunde snacka mer med Ebba, men det var ju så himla kallt. Sprang runt som idioter i paddocken där för att hålla värmen, måste sett himla gulligt ut ;) Det fulaste var att det bara var något med någon stoppknapp eller nåt, som gjorde att vi inte kom hem. Tur att det inte var något men ändå - lite segt att en liten skitgrej som kunde fixats på fem minuter (om någon tänkt på att det var det, men ingen visste ju) typ gjorde att vi blev kvar så lång tid. Haha, men jaja that's life! Blev lite sent hem bara, men vi hade väl halvkul där helt ensamma typ på hela anläggningen när det var hur kallt som helst.. 
 
Vill ännu en gång tacka Kungälvs hästsportsklubb för en grym organiserad pay and jump, med en massa trevliga funktionärer och så ♥
(Film kommer i helgen, inte idag iallafall)
 
/Johanna

Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2013-03-23 00:13:37

Fin blogg!

Svar: Tack :) kram!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kul att ni hittat hit! Jag som driver bloggen heter Johanna Almqvist och är 15 år. Min passion i livet är hästar och just nu rider jag min c-ponny Sörbys Torina *1999. Torina har gått upp till MSV:A hoppning och har bl.a vunnit 4-årschampionatet. I min blogg får ni följa min vardag, träningar och tävlingar, med- och motgångar, åsikter och en massa annat! Kontakta mig? - [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela