Johannaalmqvist

Rätt sjukt ändå

Publicerad 2013-11-08 12:37:14 i Tankar och Åsikter,



Något jag satt och funderade lite smått på igår, det är att man nästan alltid längtar efter något bättre.. Är inte det rätt sant? Jag tillexempel längtar varje måndag efter fredag, och dagarna mellan dom tills det är fredag känns som om dom "bara är i vägen".
Tänk egentligen vad många dagar som man bara kastar bort i väntan på något bättre istället för att GÖRA något bättre av situationen. Som bilder säger så längtar man hela veckan efter fredag, hela året efter sommar och hela livet efter lycka..
 
Fick en tankeställare när jag såg den. Varför längta efter fredag när man kan göra det bästa av dagen som är? Spela roll om det är måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag lördag eller söndag. Varför kasta bort en massa dagar på att bara längta efter något annat. Fredag är och kommer alltid vara bäst och man kan inte vara positiv åt allt dygnet runt - men man borde ändå lära sig att acceptera att det kommer vara fyra dagar varje vecka efter helgen innan det är fredag och att man borde ta till vara på dom dagarna.
 
Sen varför slösa bort 3/4-delar av året på att vänta efter sommaren. Tänk om man hade haft sommar året om.. Efter ett tag hade man nog tröttnat, jag tror det. Eftersom människor alltid vill ha något bättre.
 
Och sen sista då, varför slösa bort ett helt liv i väntan på lycka - istället för att skapa sig lycka.. Den tycker jag nog är viktigast. Livet är för kort för att bara kastas bort. Livet är för kort för att bara var likgiltig åt allt. Gör något galet, gör något kul - skapa lycka. Vänta inte på den. Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv!
 
Tåls att tänka på..
 
/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kul att ni hittat hit! Jag som driver bloggen heter Johanna Almqvist och är 15 år. Min passion i livet är hästar och just nu rider jag min c-ponny Sörbys Torina *1999. Torina har gått upp till MSV:A hoppning och har bl.a vunnit 4-årschampionatet. I min blogg får ni följa min vardag, träningar och tävlingar, med- och motgångar, åsikter och en massa annat! Kontakta mig? - [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela