Johannaalmqvist

Något jag saknar..

Publicerad 2013-10-21 15:36:00 i Blandat,

Hej igen! Är hemma nu och har vart ett tag - äntligen haha. Ibland suger det verkligen att bo så öde som jag gör haha.. Särskilt med busstrafik och allt sånt! Hade nämligen håltimma sista lektionen så tänkte att jag tar första bästa buss som går hemåt typ, så får jag byta.. Kollade reseplaneraren lite snabbt och trodde att jag tog rätt buss. Vilket jag inte gjorde. Kom fram till kärna busstation och där stog ingen buss, så fick åka tillbaka igen halv-vägs till Ytterby så skulle min pappa hämta mig, men så åkte han rätt förbi mig (haha schysst!) och ja det blev värsta kaos haha. Så hade egentligen kunnat ta den vanliga bussen hem och stannat i skolan, men aja nu blev det inte så!
 
Dagen idag har vart.. Hm, som en måndag brukar vara. Har inte varit jättefokuserad idag direkt utan mest trött och seg haha. Måndag + skola + tråkiga lektioner + trött + dåligt väder = att man inte orkar! Haha typ så. 
Sen när jag kom hem så har jag typ lagt in en massa kläder i min garderob och kände verkligen att jag MÅSTE typ städa den snart haha. Ser ut som kaos + att en massa tröjor är borta haha? I veckan så tänkte jag ha en jättegosig tröja som jag inte använt på typ ett halvår men när jag kollade i garderoben så var den inte där haha? Och så hittade jag en tröja som jag inte ens visste var borta längst ner i min garderob och massa sånt, så behövs nog en rensning där..
 
Ska ta och plugga en stund - om en stund, sen ska jag åka med mamma till stallet. Torina ska ridas, har inte bestämt vad ännu. Markarbete något sånt, blir det säkert!
 
 
 
Satt igår och kollade igenom min dator och hittade en massa tävlingsbilder och sen kollade jag en massa gamla filmer också, från när jag tävlade Jackpot och Candy + när andrar tävlar och jag inser att jag saknar det som fan asså. Jag har inte tävlat på riktigt på hela detta året någon/några pay and jumper i början, men inga riktiga starter. 9:e september 2012 var min senaste tävlingsstart - alltså över ett år sedan.. Jag saknar det så jag dör. Jag saknar att sitta hela dagen innan tävlingen och borsta och polera sin häst tills den riktigt blänker, jag saknar att smörja allting riktigt tävlingsfint, plocka fram alla saker, packa, gå upp tidigt, klä på sig sina vita ridbyxor med överdragsbyxor över, ta med kavaj, väst, hjälm, handskar och allt man behöver till tävling och åka bort till stallet för att ta ut sin stjärna och sen åka bort på tävlingar en hel dag och verkligen se allt jobb resultera sig. Att vara på tävlingsplats det är något helt magiskt. Stämningen är jättehög, man möter en massa nya människor och alla är där för samma anledning. Jag saknar det så jag vet inte vad.. 
 
Aja snart är jag tillbaka på banorna, 2014 håller jag tummarna på att jag och Torina kommer rocka tävlingsbanorna och att jag kommer möta alla som man tävlade mot förr. Minns särskilt en tjej som red en svart shettis förr i tiden (tror hon rider c-ponny eller något nu) - vi var alltid på samma tävlingar, och eftersom hon nästan alltid var ensam a-ponny så red hon i samma kategori som b-ponnyerna när jag red Jackpot. Nu har jag inte sett henne (eller alla jag tävlade mot förr) på jättelänge eftersom jag inte har tävlat på över ett år.. 
 
Är det någon som läser min blogg som jag har tävlat mot någon gång? Berätta gärna och berätta gärna vad du rider för ponny/häst nu (om du forfarande rider) och vart vi har tävlat mot varandra och sånt! Hade vart lite kul och få lite information om sånt haha!
 
/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kul att ni hittat hit! Jag som driver bloggen heter Johanna Almqvist och är 15 år. Min passion i livet är hästar och just nu rider jag min c-ponny Sörbys Torina *1999. Torina har gått upp till MSV:A hoppning och har bl.a vunnit 4-årschampionatet. I min blogg får ni följa min vardag, träningar och tävlingar, med- och motgångar, åsikter och en massa annat! Kontakta mig? - [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela