Johannaalmqvist

Bloggar med datorn

Publicerad 2013-11-30 14:55:20 i Vardag,

Hellooo! Hinner blogga lite snabbt med datorn innan jag ska bort till stallet. Ska rida två ponnyer och om ni inte har fattat ännu vem den andra är, förutom Torina, så får jag väl avslöja det då.
Den andra ponnyn som jag ska rida är min lilla ponnybaby, som inte är så baby längre utan han är hela 12 år snart. Den jag pratar om är såklart Isidor. Jag har hört av dom flesta som rider honom nu och av Elisabeth att han är jättejobbig att rida och att barnen inte "klarar av honom" helt och hållet typ, så då hade hon pratat med mamma lite om det och ja, sen slutade det med att jag sa att jag kunde rida honom.
 
Så det ska jag göra idag, ska kolla honom och rida igenom honom så han får jobba lite ordentligare. Den ponnyn har en vilja av stål och det tog lång tid innan han slutade testa mig när jag red honom och iallafall började "respektera" mig lite.. Så jag förstår att han kan vara jobbig nu.. Särskilt när det är många som rider honom som inte kan sätta honom på plats. Så det ska jag få äran att göra idag haha ;)
 
Nä men ska bli kul att rida honom igen, det var ett tag sedan nu om man säger så..
 
Ett år sen typ. Tiden går fort när man har roligt..
 
/Johanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kul att ni hittat hit! Jag som driver bloggen heter Johanna Almqvist och är 15 år. Min passion i livet är hästar och just nu rider jag min c-ponny Sörbys Torina *1999. Torina har gått upp till MSV:A hoppning och har bl.a vunnit 4-årschampionatet. I min blogg får ni följa min vardag, träningar och tävlingar, med- och motgångar, åsikter och en massa annat! Kontakta mig? - [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela