Johannaalmqvist

Gårdagen m.m

Publicerad 2013-12-21 13:59:34 i Vardag,

Hallo! Är hemma nu, blev lite ändrat idag efter att jag hade jobbat - skulle egentligen in till stan och köpa färdigt dom sista julklapparna men så blev det ändrat så är hemma nu och ska ta det imon eller på måndag, får se lite. Ute i god tid som vanligt, jajamän :)
 
Just nu så sitter jag och kollar tillbaka på gamla ridfilmer. Saknar och tänker i mängder, på alla dom ponnyerna jag har ridit i mitt liv. Och på alla dom som har gått in och ut ifrån dörrarna på cypress. Vissa för ett kortvarigt besök och andra för hela livet. Det är allt lite saknad efter dom ibland, särskilt när man kommer in på bilder eller filmer. Kan känna lite saknar ifrån det "gamla" ibland. Livet händer så fort och ibland vill man bara skrika stopp och lixom pausa lite.. Kan ni med känna det ibland? 
Lite gamla ponnybilder passar väl in här - Alltid älskad aldrig glömd:
 
 
Brunte.
Druva.
Musse.
Ukkie.
Vildros.
Jackpot.
 
Haha wow, blev typ deprimerad nu. Nä men nästan, minnen kommer tillbaka iallafall. "I think that the only reason people hold onto memories so tight is because memories are the only things that don't change; when everybody else does" - så sant så sant.
 
Iallafall nu byter vi samtalsämne lite. Igår så hade vi ju sista skoldagen då på höstterminen. Först så var vi typ UTE I SKOGEN i två timmar på någon poängpromenad eller nåt? Det typ spöregnade så jag blev hur blöt som helst och det var fett tråkigt, så stor diss på det haha. Så typ andra lag hade lixom poängpromenad inuti skolan eller typ kollade när lärarna gjorde någon show. Och vi var ute i skogen. Fett segt. Sen på slutet av dagen så hade jag och Alice några "lekar" typ och sen fikade vi, fick våra betyg och sen så fick vi sluta. Vet inte vad jag tyckte om mina betyg.. Mer än att jag ska kämpa som faaan sista terminen i grundskolan nu!!
 
Sen så drog jag hem till Anna med henne, Kajsa och Elemina och så var vi där ett tag innan vi drog in till Kungälv för att möta upp Ida och Alice och då åkte vi in till Jul på Liseberg. Var supermysigt verkligen :) Var där några timmar och så mötte vi upp Corre där med så gick vi runt där och det var hur fint och mysigt som helst. Massa fina juleljus och massa. Blev dock jävligt bitter för alla par som gick runt där hand i hand och var sååå romantisk. Vill med ha någon att gå på Jul på Liseberg med.. :( Supermys att gå med kompisar, men att gå med pojkvän är ju ändå mysigare. Men men nästa år kanske haha!! Men annars var det toppen verkligen, hur fint som helst och har ni inte vart under julöppningen - åk dit. Det är värt. Särskilt om ni bor i närheten!!
 
/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kul att ni hittat hit! Jag som driver bloggen heter Johanna Almqvist och är 15 år. Min passion i livet är hästar och just nu rider jag min c-ponny Sörbys Torina *1999. Torina har gått upp till MSV:A hoppning och har bl.a vunnit 4-årschampionatet. I min blogg får ni följa min vardag, träningar och tävlingar, med- och motgångar, åsikter och en massa annat! Kontakta mig? - [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela