Johannaalmqvist

Zzzzzzzzzz,,

Publicerad 2013-12-14 18:26:58 i Tävlingar,

Det är verkligen sjukt kul att vara ute på banan igen, har ju inte vart det på hela detta året (riktig tävlingar syftar jag på nu med gå upp tidigt och allt det där, var ju på någon kvälls-clearround på troya i våras) men det tar ju på krafterna absolut, kan man säga haha! Ligger helt död i min säng nu och sov typ halva vägen hem i lastbilen. Åkte med i lastbilen för bilen jag åkte med till tävlingen var full, så åkte med Othilia och så fort jag och Therese blundade till så fick vi sockar i huvudet och så ropade hon efter oss, så fick inte sova haha. Var verkligen dyngtrött va - somnade typ tolv igår och så gick jag upp halvfyra och en heldag på tävling på det med!
 
Är iallafall jättenöjd över den här dagen, tyckte det gick jättebra. Det var ju trots allt våran första tävling ihop någonsin!
Första klassen var vi dubbelnolla i. Hon var jättefin hela banan, gick lugnt och lyssnade verkligen på mig. Kan inte se något negativt mer än att hon typ låste sig när jag precis kom in på banan och gick inte framåt.. :/ Trodde inte jag skulle komma över start först, men det gjorde vi efter mycket om och men. Vet inte riktigt vad det beror på, men tror att det kan ha att göra med flera olika anledningar.
Anyway över alla hinder kom vi sen iallafall, hamnade på en femteplacering av fem placerade och låg kvar där framtill sista start som petade ner mig haha. En Sörbys-ponny med som gjorde det! Är iallafall jättenöjd över den här klassen och btw så skämde jag ut mig som vanligt idag. Stog en hindergrej formad som en lussekatt vid ett hinder. Vem tror ni river ner den med sitt knä när hon rider förbi? :)) Smart som vanligt I know!!
 
Andra klassen så blev vi uteslutna. I början så låste hon sig likadant, men Therese sa till mig att jag skulle få henne att skritta framåt på genom att dra in henne på en liten volt så hon iallafall inte stog still. Fick fram henne efter en stund och red iväg. Hon tittade på lite saker när jag red mot första hindret, men när vi väl började hoppa så var det ingenting. Hoppade 1-5 hur bra som helst, bra fart, stora fina språng och hon gick toppen. Sen vid sexan så vet jag inte vad som hände. Jag tyckte hon låg bra, men så bara tvärnitade hon och backade bak från hindret. Red på igen, stannade igen och samma sak en tredje gång. Therese ropade att jag skulle bara rida över det en gång innan jag gick ut, så att hon fick avsluta med att hoppa ett hinder men när jag skulle göra det så bara låste hon sig igen. Vet inte vad det var med henne riktigt :( Men men, sånt händer och jag och Therese har några föraningar till varför det kan vara såhär. Torina ÄLSKAR att tävla och att hoppa. MEN senaste tävlingen hon startade så stoppade hon också ut sig för hon hade kotledsinflammation (vilket man fick reda på efteråt) så Therese trodde att hon kanske förknippade det med det och hade lite dåligt självförtroende eller nåt, för hon tyckte det såg ut när hon stannade att hon lyfte på ena hoven lite som "aj, det kanske kommer göra ont" eller något, jag vet inte. Eller så var det bara en tillfällighet, man vet aldrig.
 
Förövrigt så gick det toppen tyckte jag med allt runt omkring med. Framridningen och framhoppningen var hon såklart racer 2.0 som vanligt, men jag tyckte ändå att jag hade lite kontroll. Höll på att flyga av en gång över ett räcke då hon hoppade av MEEEEEGALÅNGT innan och jag trodde verkligen att hon skulle ta ett språng till, men så gjorde hon inte det så jag tappade stugbyglar och satt halvt som halvt i sadeln haha. Men annars - toppen! Är jättenöjd och är verkligen taggad efter tävlingssäsongen 2014 :) Vi två, som ett team!
 
Haha Torina <3
 
Iallafall, har filmer ifrån båda klasserna, ska fixa det senare puss
 
/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kul att ni hittat hit! Jag som driver bloggen heter Johanna Almqvist och är 15 år. Min passion i livet är hästar och just nu rider jag min c-ponny Sörbys Torina *1999. Torina har gått upp till MSV:A hoppning och har bl.a vunnit 4-årschampionatet. I min blogg får ni följa min vardag, träningar och tävlingar, med- och motgångar, åsikter och en massa annat! Kontakta mig? - [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela