Johannaalmqvist

Svaren ifrån frågestunden!

Publicerad 2013-02-02 15:59:00 i Frågestund,

Jag vet att du älskar mig och tycker att jag är asbiffig och så, men seriös fråga då ;) 
Klart jag tycker du är biffig lillen. Om man jämför med min katt typ - ni är ungefär lika stora :D Haha, men ja ska svara på dina frågor.

Dömer du folk på utseende? 
Nej jag dömer absolut inte efter utseende, är med vem som helst, bara jag gillar den. Går efter personlighet och hur den är som person, inte hur den ser ut! Sen klart att jag går lite efter utseende på killar, jag blir intresserad om han är snygg och så, men sen avgör personligheten om det blir något mer. Utsidan ger insidan en chans!

Hur tycker du en kille ska se ut?
En kille ska se snäll ut och vara snäll, inte kaxig och dryg. Är han det, så blir han ful direkt.. Men han kan se ut hur som helst typ, svårt att förklara. Älskar magmuskler och snälla bruna ögon. Inte en massa finnar och fett flottigt hår.. Asså ja, svårt att förklara.

Tycker du att jag är frän i glasögon? ;)) 
Puss ;*<3
Du är helt galet frän i dina coola glasögon, fett avundsjuk på dig.. Puss <3
 
Äger du någon häst, eller har du typ medryttare? 
Jag är medryttare på Isidor, och sen äger min mamma Tuttan!

Vad är dina stora mål inom ridning?
Asså jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig.. Skulle gärna vilja komma till SM med Isidor om ett par år. Sen lämna ponnytiden bakom mig och satsa på storhäst typ!
 
Favoritminne med Isidor? 
Alla minnen med Isidor är underbara. Första gången vi hoppade, första tävlingen, alla ridpass osv. Men om jag absolut måste välja så är det nog pay and jumpen på Billdal, då kände man vilken utveckling vi hade gjort på det året!
 
 
 
 
Någon du inte kan leva utan? 
Okej, detta kommer låta hur känslokallt som helst, men teoretiskt sätt så är jag själv den enda jag inte KAN leva utan.. Sen vilka jag inte vill leva utan är skillnad, men jag kan leva utan vem som helst förutom mig själv. Men några jag inte VILL leva utan är ju min familj, mina vänner och stallkompisar, mina hästar och mina bloggläsare <3

Har du någon gång kännt prestationsångest inne på tävlingsbanan?
Enkelt svar - ja! Men vem har inte det? Man vill ju prestera bra, annars så blir man hajmat direkt.. tyvärr :/ Men försöker att alltid gå in på banan med inställningen "jag gör detta för min egna skull, inte för någon annans".
Men klart jag kännt press - LB-debuten med Jackpot är väl ett exempel, då kände jag himla stor press att leverera.. Det var våran sista chans att glänsa inne på banan, och det kan man lugnt säga att vi gjorde.. Shine bright like a diamond! Men ja, det har jag och det vet jag många som har, vilket inte är svårt att känna när man lever i detta tuffa internetklimat som vi faktiskt gör.
 
Vem känner du dig säkrast på när du hoppar - Tuttan eller Isidor?
Åh, denna fråga har jag gått och grämt mig sen jag såg att den trillade in i veckan.. Vill inte svara, eftersom jag vet svaret så tydligt själv och det är inte vad som "förväntas" att jag ska svara. Får man passa? Skoja, men okej, får väl berätta då. Måste helt ärligt säga att jag känner mig tryggare när jag hoppar Tuttan faktiskt.. Hon är inte lika tittig och fjantig som Isidor kan vara när man hoppar (ännu iallafall, har ju inte hoppat några höjder eller så än) utan hon hoppar ALLT som man styr på om man bara litar och tror på henne.
Fast jag vet INTE hur hon är på banan ännu, så jag vet inte. Men när jag hoppar hemma, så känner jag mig tryggare på Tuttan, faktiskt.
Detta betyder INTE att jag INTE känner mig trygg på Isidor!
 
Vem känner du dig säkrast på när du rider "vanligt" på marken - Tuttan eller Isidor?
Haha, Isidor utan tvekan! Tuttan är överallt och ingenstanns när man rider henne vanligt, och hon bockar och hoppar, och protesterar ;) Är stoig helt enkelt, medan Isidor är lugn och stabil.. typ! 
Sen rider jag inte Tuttan så ofta på marken, medan Isidor gör jag det nästan varje dag, så aa..
 
Har bara en liten fråga, jag har inte läst din blogg så länge, men hur många hästar äger du?, eller hur många hästar rider du?
Jag har ju "min" ponny Sörängens Isidor (som jag inte äger men som du kan läsa mer om här) och sen äger min mamma Tuttan Camon (som du kan läsa mer om här) och det är väl mest dom två som jag rider i nuläget. Men antar att du undrar på grund av filmerna med alla olika ponnysar som jag la ut för ett tag sedan?
Det är nämligen såhär att jag genom åren som har gått, har ridit och haft hand om en massa olika ponnysar, så därför har jag flera filmer när jag rider en massa olika. 2012 tillexempel så red jag tre (!) olika ponnysar och bytte mellan, då jag och några av dom inte passade ihop och så. Slutade med att jag började rida Isidor, och han rider jag ju då fortfarande. Men ja, i nuläget så rider jag inte mer än Isidor och ibland Tuttan, på grund av att jag helt enkelt inte har tid med mer!
 
Hur mycket kostar din kamera? :)
Jag är jätteledsen, men jag har absolut ingen aning.. :/ Fick den i julklapp, så jag vet absolut inte! Vet bara att det är en Nikon någonting, haha!
 
/Johanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kul att ni hittat hit! Jag som driver bloggen heter Johanna Almqvist och är 15 år. Min passion i livet är hästar och just nu rider jag min c-ponny Sörbys Torina *1999. Torina har gått upp till MSV:A hoppning och har bl.a vunnit 4-årschampionatet. I min blogg får ni följa min vardag, träningar och tävlingar, med- och motgångar, åsikter och en massa annat! Kontakta mig? - [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela